Μια οφειλόμενη διόρθωση

2020-05-02 22:06

Σήμερα βρήκα στα εισερχόμενα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μου ένα γράμμα από τον καλό μου ξάδερφο Σωτήρη, στο οποίο σχολιάζει όσα εγώ υποστήριξα στο κείμενο με τίτλο: "Χθες έτσι, σήμερα κοκορέτσι, αύριο τι;" Θεωρώ επιβεβλημένη την ανάρτησή της επιστολής του, επίσης θεωρώ ότι επιβάλλεται να αναιρέσω την πιθανότητα να εξυπηρετεί συγκεκριμένα ιδιοτελή συμφέροντα η κυβέρνηση, όπως είχα αναφέρει σ΄ εκείνο το άρθρο. Όμως οι υπόλοιπες απορίες μου, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, παραμένουν και είναι ισχυρές. Το βέβαιο είναι ότι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για παράδειγμα Ιταλία, Γερμανία, δεν πρόκειται να προχωρήσουν στην άρση αυτού του μέτρου. Όπως εγώ το καταλαβαίνω, υπάρχει ισχυρή επιστημονική διχογνωμία. Περιορίζομαι σε αυτά και ο... "Θεός της Ελλάδας" να βάλει το χέρι του.

 

Πάνο μου, καλή σου μέρα!
1. Σχετικά με τη στροφή στο θέμα των παιδιών, η ομάδα διαχείρισης δεν κάνει τίποτε διαφορετικό από αυτό που κάνουν οι αντίστοιχες ομάδες των άλλων χωρών, εν όψει της έλλειψης προηγούμενης εμπειρίας αλλά και της συνεχούς διαφοροποίησης των δεδομένων, αναφορικά με τον ιό, μέρα με τη μέρα.
2. Τα όποια οφέλη από τον εγκλεισμό είναι προφανές ότι εξαντλήθηκαν. Επιβάλλεται άμεση αλλαγή του μοντέλου αντιμετώπισης, πριν διαλυθούν τα πάντα.
3. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η σταδιακή επιστροφή των παιδιών στα σχολεία με βάση κάποια κριτήρια (ηλικιακά, αριθμητικά κλπ) είναι απολύτως α π α ρ α ί τ η τ η για πληθώρα σοβαρότατων λόγων, όπως η αδήριτη - κοινωνική και υγειονομική - ανάγκη σταδιακής επαναφοράς στην κανονικότητα.
4. Είναι εξίσου αναγκαία η προσπάθεια πραγματοποίησης μιας ολιγοήμερης προσαρμογής των φοβισμένων πολιτών στην προηγούμενη κανονικότητα.
5. Επίσης είναι απαραίτητη η «δοκιμή» των αντοχών και της λειτουργίας του συστήματος, κάτω από τις «νέες» συνθήκες «ασφαλείας», εν όψει των εύλογων προθέσεων να λειτουργήσουν από το νέο έτος τα σχολεία, κατά τη διάρκεια όμως πιθανού δεύτερου, τρίτου ή τέταρτου κύματος εξάπλωσης του ιού από το φθινόπωρο.
6. Θα πρέπει, τέλος, να έχεις υπόψη σου ότι τα ιδιωτικά σχολεία από την δεύτερη (το πολύ τρίτη) μέρα της αναστολής λειτουργίας τους ξεκίνησαν να πραγματοποιούν μαθήματα μέσω Skype κλπ.
7. Μετά από μια εβδομάδα τα παιδιά των ιδιωτικών (εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω καλά και από τα δικά μου), ασχολούνται από έξι μέχρι 7 h τη μέρα με τα μαθήματά τους και μάλιστα το Πάσχα διέκοψαν μόνο για τέσσερις μέρες. Σε βαθμό που μαθητές και καθηγητές αναζήτησαν τις παλιές καλές μέρες του σχολείου!
8. Το θέμα των διδάκτρων έχει τεθεί από τις ομοσπονδίες των γονέων στις διοικήσεις των σχολείων και όπως καταλαβαίνεις έχει ήδη ξεκαθαριστεί πλήρως το τοπίο, κατόπιν σχετικών διαβουλεύσεων όλο αυτό το διάστημα (πληρωμή των οφειλόμενων δόσεων και των προκαταβολών του επόμενου έτους σε βάθος χρόνου, εκπτώσεις, περικοπές κλπ).
9. Κατά συνέπεια η επανέναρξη των σχολικών μαθημάτων δεν έχει καμία απολύτως σχέση με εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. Η τοποθέτηση σου είναι εσφαλμένη και σε αδικεί.